ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Σκεφτείτε το κάπως έτσι....

 Αν το ψηφίο που βρίσκεται δεξιά 
από εκείνο στο οποίο θέλουμε 
να γίνει η στρογγυλοποίηση 
είναι 0, 1, 2, 3 ή 4
τότε απλώς το αντικαθιστούμε με μηδενικά. Κάνουμε το ίδιο και με όλα τα επόμενά του, 
αν έχει...
 παράδειγμα:
Πρώτα κυκλώνω το ψηφίο 
που θέλω να στρογγυλοποιήσω. 
Στο παράδειγμά μου είναι το ψηφίο 
των δεκάδων.
Μετά υπογραμμίζω το επόμενό του ψηφίο.  Στο παράδειγμά μου είναι το ψηφίο 
των μονάδων.  
Ελέγχω σε ποια πλευρά της κλίμακας βρίσκεται το υπογραμμισμένο ψηφίο...  
Στο παράδειγμά μου το 4   
βρίσκεται στην κόκκινη πλευρά
άρα το αλλάζω σε 0.



 Αν το ψηφίο που βρίσκεται στα δεξιά 
είναι 5, 6, 7, 8 ή 9
τότε αυξάνουμε το ψηφίο 
στο οποίο θέλουμε να στρογγυλοποιήσουμε κατά μία μονάδα 
και μετά αντικαθιστούμε τα ψηφία 
στα δεξιά του με μηδενικά. 

 
παράδειγμα:
Πρώτα κυκλώνω το ψηφίο 
που θέλω να στρογγυλοποιήσω. 
Στο παράδειγμά μου είναι το ψηφίο 
των εκατοντάδων.
Μετά υπογραμμίζω το επόμενό του ψηφίο.  Στο παράδειγμά μου είναι το ψηφίο 
των δεκάδων.  
Ελέγχω σε ποια πλευρά της κλίμακας βρίσκεται το υπογραμμισμένο ψηφίο...  
Στο παράδειγμά μου το 8   
βρίσκεται στην πράσινη πλευρά
άρα αυξάνω το κυκλωμένο ψηφίο 
κατά μία μονάδα (3+1=4) 
και αλλάζω όλα τα υπόλοιπα σε 0.

 


 με το ίδιο σκεπτικό στρογγυλοποιώ 
και τους δεκαδικούς:





ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!

ΣΤΟΓΓΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑΔΕΣ
ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ